איך בונים מצגת

יום שישי, 12 בספטמבר 2008

תורת המקצוע - תיזמון שסתומים מבוקר אלקטרונית – שאלות סיכום

כיצד סביבת העבודה משפיעה על ביצועי המנוע , ומהי הפשרה המושגת ?

סביבת הבעירה במנוע מושפעת , בחלקה הגדול , מפעולת שסתומי היניקה והפליטה . הפעלת השסתומים הרגילה – הרמה קבועה ותזמון קבוע – דורשת מידה מסוימת של "פשרה" בין צריכת דלק נמוכה , רמת פליטה נמוכה , גמישות מומנט ואיכות עבודת סרק .

מהם ההבדלים בין תכונות מנוע בעל הספק גבוה , מול מנוע חסכוני ?

מנוע חסכוני בדלק יכול לספק רק כמות מוגבלת מאוד של הספק , אפילו בהאצה מרבית .
מנוע בעל הספק גבוה מתפקד מצוין בסל"ד גבוה ומוגבלים בסל"ד נמוך .

מנה את השיטות השונות המיועדות לשינוי פרמטר הפעלת השסתומים

· הפעלת שסתומים משתנה (VVA) .
· הפעלת שסתומים אינטליגנטית (VVT-I) – המשנה בהתמדה את תיזמון הפתיחה והסגירה של שסתומי

היניקה , לקבלת תיזמון שסתומים אופטימלי בהתאם לתנאי הדרך .
· ויסות משך פתיחת שסתומי הכניסה (IVO) .
· שינוי מופעי הזיזים (VCP) .

הסבר את פעולת המערכת האלקטרומגנטית במנוע ללא גל זיזים .

המחשב נותן פקודה מתאימה לאלקטרומגנטים השונים – מתי לפתוח כל שסתום , כמה זמן הוא יישאר פתוח , ומתי לסגור את השסתום . זמן פתיחת השסתומים מותאם לסל"ד המנוע ובהתאם לתנאי עבודתו של המנוע , כגון האצה פתאומית או כפונקציה של חום המנוע .

איזה יתרון מושג כתוצאה משינוי מועד פתיחת שסתום הכניסה במנוע ?

יאפשר כניסת תערובת דלק/אויר בכמות גדולה יותר . עם כניסת כמות תערובת גדולה יותר והגברת סיבובי המנוע , המנוע יפיק הספק גבוה יותר ויניע את הרכב מהר יותר .

כיצד מרגיש הנהג , בעת תזוזת "פין הנעילה" , בין שני המצבים השונים ?

פין הנעילה מעביר את המנוע לביצועי הספק גבוהים יותר כמעט בצורה מיידית . נקודת העברה זו כמעט אינה מורגשת על ידי הנהג .

פרט את גורמי השליטה על יחידת הבקרה האלקטרונית ממחושבת במנוע .

· מהירות מנוע .
· עומס מנוע .
· מהירות רכב .
· טמפרטורת נוזל קירור .

מהי השפעת התזמון האלקטרוני על מומנט הפיתול בסל"ד משתנה ?

ניתן להגיע לקשת רחבה של עוצמות מנוע בטווחי המהירות השונים על ידי פתיחת שסתומים ממושכים בסל"דים מהירים .

כיצד מנגנון הפעלה הידראולית , משנה את התזמון בבקרה האלקטרונית ?

מנגנון ההפעלה ההידראולי מחליק פין דרך כל הנדנדים ונועל אותם ליחידה אחת וזה בסיבובי מנוע בינוניים קבועים מראש . עם ירידת מהירות המנוע , משתחררת נעילת הנדנדים , ומאפשרת למנוע עבודה בתנאי סיבובים נמוכים עד בינוניים .

תאר את המבנה המכני של מנגנון תיזמון שסתומים המבוקר אלקטרונית .

המערכת כוללת זרוע נדנד שלישית וזיז שלישי , הן בצד הכניסה והן בצד היציאה . קדחי הבוכנות של שלוש זרועות הנדנדים מקבילות לציר הגל , וציריהן נמצאים בקו אחד במצב נורמלי . הבוכנות ההידראוליות מפעילות לסירוגין את אחת משלוש זרועות הנדנדים לפי התנאים המשתנים .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טרומפלדור בגליל-משנת 1913

סרט על אולטרה-סאונד תלת ממדי

ליקוי חמה 2009

טלסקופ החלל האבל

סגננות חשיבה ולמידה

הסכנה הגדולה הטמונה בעובש