מהי משמעותה של הצתה עצמית של מצת ומה משמועתה של הצתה להט של מצת ?
הצתה עצמית של המצת נגרמת כתוצאה מהתחממות יתר של חלקי המצת . התלקחות זו יכולה להופיע בעת הופעת הניצוץ או אחריה וזאת מבלי שהמנוע מאבד מהספקו .
הצתה להט של מצת נגרמת מהמשך התחממות חלקי המצת מעבר להצתה העצמית וזה לפני נקודת הופעת הניצוץ והתוצאה המנוע מאבד הספק .
מה יכול לגרום להעלמות הניצוצות במצת ?
הגורמים להעלמות הניצוצות במצת הם :
· מרווח אלקטרודות גדול מידי .
· לכלוך חיצוני .
· משקעי עופרת .
· סדקים בחרסינה .
· תקלה במערכת הצתה .
מה משמעותה של אי - גרימת התלקחות ומה יכול לגרום לכך ?
משמעותה של אי - גרימת התלקחות היא שנצוץ מופיע אבל התערובת אינה מתלקחת .
הסיבות לכך הם :
· נצוץ חלש מידי .
· מרוח מגעי אלקטרודת המצת קטן מידי .
· הרכב התערובת לא מתאים להתלקחות .
מהי טמפרטורת ניקוי עצמית של מצת ובאיזה טמפרטורה של בסיס המבודד עלולה להופיע הצתת להט ?
טמפרטורת ניקוי עצמית של מצת זוהי דרגת חום בה נשרף כל הלכלוך בבסיס המבודד והיא בערך 500 מעלות צלסיוס.
בטמפרטורת הגדולה מ - 850 מעלות צלסיוס בבסיס המבודד עלולה להופיע הצתת להט .
איך משפיע "ערך חום מצת" גדול מידי ואיך "ערך חום מצת" נמוך מדי ?
ככל שערך חום של מצת גבוה יותר עולה נטייתו של המצת להתלכלך וקטנה נטייתו להצתת להט .
ככל שערך חום של המצת קטנה יותר נטייתו גדלה להצתת להט .
הסבר את המושג "ערך חום של מצת" ואיך הוא מתבטא במבנהו של המצת ובהתאמתו למנוע !
ערך חום של מצת שבו המצת מתכונן לעבוד בין 300 מעלות צלסיוס ל- 850 מעלות צלסיוס .ערך חום מציין את רגישתו של המצת לפיח ושימון מצד אחד ולהצתת להט מצד שיני . מצתים בעלי ערך חום גבוה נקראים מצתים חמים ולהם יש מבודד ארוך , כך שעל החום יש לעבור דרך ארוכה אל ראש המנוע להתקררות והם מתאימים להיות מורכבים למנועים קרים כי הם נשארים חמים יותר .
מצתים בעלי ערך חום נמוך נקראים מצתים קרים ולהם מבודד קצר יותר והם מתאימים להיות מורכבים במנועים חמים כי הם נשארים פחות חמים .
במה נבדל מצת "קר" ממצת "חם" ומה יש לעשות כאשר מצת מפויח בעקבות פעולת מנוע תקינה ?
מצת "קר" הוא בעל ערך חום נמוך נטייתו להצתת להט גדולה ופחות להתלכלך ולהם מבודד קצר יותר מתאים למנועים חמים .
מצת "חם" הוא בעל ערך חום גבוה נטייתו לליכלוך גדולה ופחות להצתת להט ולהם מבודד ארוך יותר מתאים למנועים קרים .
כאשר מצת מפויח והמנוע תקין יש להחליפו במצת "קר" בעל ערך חום נמוך .
איך עלולים להראות פני אלקטרודות של מצת ומה מביא למצבים אלה ?
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע שחור ורטוב המנוע אוכל שמן .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע שחור ויבש המצת קר שריפה לא מושלמת בעיה בהצתה או
הצתה עצמית של המצת נגרמת כתוצאה מהתחממות יתר של חלקי המצת . התלקחות זו יכולה להופיע בעת הופעת הניצוץ או אחריה וזאת מבלי שהמנוע מאבד מהספקו .
הצתה להט של מצת נגרמת מהמשך התחממות חלקי המצת מעבר להצתה העצמית וזה לפני נקודת הופעת הניצוץ והתוצאה המנוע מאבד הספק .
מה יכול לגרום להעלמות הניצוצות במצת ?
הגורמים להעלמות הניצוצות במצת הם :
· מרווח אלקטרודות גדול מידי .
· לכלוך חיצוני .
· משקעי עופרת .
· סדקים בחרסינה .
· תקלה במערכת הצתה .
מה משמעותה של אי - גרימת התלקחות ומה יכול לגרום לכך ?
משמעותה של אי - גרימת התלקחות היא שנצוץ מופיע אבל התערובת אינה מתלקחת .
הסיבות לכך הם :
· נצוץ חלש מידי .
· מרוח מגעי אלקטרודת המצת קטן מידי .
· הרכב התערובת לא מתאים להתלקחות .
מהי טמפרטורת ניקוי עצמית של מצת ובאיזה טמפרטורה של בסיס המבודד עלולה להופיע הצתת להט ?
טמפרטורת ניקוי עצמית של מצת זוהי דרגת חום בה נשרף כל הלכלוך בבסיס המבודד והיא בערך 500 מעלות צלסיוס.
בטמפרטורת הגדולה מ - 850 מעלות צלסיוס בבסיס המבודד עלולה להופיע הצתת להט .
איך משפיע "ערך חום מצת" גדול מידי ואיך "ערך חום מצת" נמוך מדי ?
ככל שערך חום של מצת גבוה יותר עולה נטייתו של המצת להתלכלך וקטנה נטייתו להצתת להט .
ככל שערך חום של המצת קטנה יותר נטייתו גדלה להצתת להט .
הסבר את המושג "ערך חום של מצת" ואיך הוא מתבטא במבנהו של המצת ובהתאמתו למנוע !
ערך חום של מצת שבו המצת מתכונן לעבוד בין 300 מעלות צלסיוס ל- 850 מעלות צלסיוס .ערך חום מציין את רגישתו של המצת לפיח ושימון מצד אחד ולהצתת להט מצד שיני . מצתים בעלי ערך חום גבוה נקראים מצתים חמים ולהם יש מבודד ארוך , כך שעל החום יש לעבור דרך ארוכה אל ראש המנוע להתקררות והם מתאימים להיות מורכבים למנועים קרים כי הם נשארים חמים יותר .
מצתים בעלי ערך חום נמוך נקראים מצתים קרים ולהם מבודד קצר יותר והם מתאימים להיות מורכבים במנועים חמים כי הם נשארים פחות חמים .
במה נבדל מצת "קר" ממצת "חם" ומה יש לעשות כאשר מצת מפויח בעקבות פעולת מנוע תקינה ?
מצת "קר" הוא בעל ערך חום נמוך נטייתו להצתת להט גדולה ופחות להתלכלך ולהם מבודד קצר יותר מתאים למנועים חמים .
מצת "חם" הוא בעל ערך חום גבוה נטייתו לליכלוך גדולה ופחות להצתת להט ולהם מבודד ארוך יותר מתאים למנועים קרים .
כאשר מצת מפויח והמנוע תקין יש להחליפו במצת "קר" בעל ערך חום נמוך .
איך עלולים להראות פני אלקטרודות של מצת ומה מביא למצבים אלה ?
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע שחור ורטוב המנוע אוכל שמן .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע שחור ויבש המצת קר שריפה לא מושלמת בעיה בהצתה או
תערובת עשירה המנוע אוכל דלק
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע אפור הכל תקין .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע לבן תערובת עניה המנוע מאבד מהספקו .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע צהוב חום יש בדלק מים
איך בודקים מצתים ?
יש לבדוק מצתים תחת לחץ במכשיר מתאים לכך . יש לנקות את המצת ולכוון את הלחץ ללחץ הדחיסה של המנוע ובזמן שמפעילים מתח חשמלי המצת חייב להראות ניצוץ חזק וכחול .
מה עשויה להיות התוצאה של שימוש במצת בעל ערך חום גבוה או נמוך מדי או בהצבת מצת בעל תבריג ארוך או קצר מדי ?
בשימוש במצת בעל ערך חום גבוה או נמוך מדי עלולה להופיע הצתת להט או שלא תהיה הצתה רצופה בגלל ליכלוך .
במקרה של שימוש במצת בעל תבריג ארוך מדי עלולה להיפגע הבוכנה ושאריות שריפה ומשקעי פיח בחלק הבולט יקשו על פירוק המצת .
במקרה של שימוש במצת בעל תבריג קצר מידי תגרום להצתה לא טובה , לטמפרטורה לא נכונה של אלקטרודות ולסתימה ההברגות הלא מנוצלות בראש המנוע .
מה יכול לגרום לפני מצת משומן , מפויח או לאלקטרודת מצת מותכת ואיך תופעות אלה משפיעות על פעולת המנוע ?
הגורמים למצת משומן הם : טבעות שחוקות ומרוח מוביל שסתום גדול מדי .
הגורמים למצת מפויח הם : נסיעות רבות למרחקים קצרים ומשנק פגום .
הגורמים לאלקטרודת מצת מותכת הם : הצתת להט בגלל קידום מוגזם , מפלג לא תקין , שסתומים לא תקינים , ודלק לא מתאים
כל התופעות האלה גורמים לנפילת הספק המנוע .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע אפור הכל תקין .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע לבן תערובת עניה המנוע מאבד מהספקו .
כאשר פני אלקטרודות של המצת בצבע צהוב חום יש בדלק מים
איך בודקים מצתים ?
יש לבדוק מצתים תחת לחץ במכשיר מתאים לכך . יש לנקות את המצת ולכוון את הלחץ ללחץ הדחיסה של המנוע ובזמן שמפעילים מתח חשמלי המצת חייב להראות ניצוץ חזק וכחול .
מה עשויה להיות התוצאה של שימוש במצת בעל ערך חום גבוה או נמוך מדי או בהצבת מצת בעל תבריג ארוך או קצר מדי ?
בשימוש במצת בעל ערך חום גבוה או נמוך מדי עלולה להופיע הצתת להט או שלא תהיה הצתה רצופה בגלל ליכלוך .
במקרה של שימוש במצת בעל תבריג ארוך מדי עלולה להיפגע הבוכנה ושאריות שריפה ומשקעי פיח בחלק הבולט יקשו על פירוק המצת .
במקרה של שימוש במצת בעל תבריג קצר מידי תגרום להצתה לא טובה , לטמפרטורה לא נכונה של אלקטרודות ולסתימה ההברגות הלא מנוצלות בראש המנוע .
מה יכול לגרום לפני מצת משומן , מפויח או לאלקטרודת מצת מותכת ואיך תופעות אלה משפיעות על פעולת המנוע ?
הגורמים למצת משומן הם : טבעות שחוקות ומרוח מוביל שסתום גדול מדי .
הגורמים למצת מפויח הם : נסיעות רבות למרחקים קצרים ומשנק פגום .
הגורמים לאלקטרודת מצת מותכת הם : הצתת להט בגלל קידום מוגזם , מפלג לא תקין , שסתומים לא תקינים , ודלק לא מתאים
כל התופעות האלה גורמים לנפילת הספק המנוע .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה