איך נקבל ניצוץ במערכת ללא מפלג .
המערכת נקראת DIS הפועלת ללא מפלג , היא פועלת במתח גבוה המועבר ישירות למצתים דרך סליל ההצתה ,לפי סדר הצתה , המערכת פועלת ומבוקרת על ידי מחשב המקבל נתונים מחיישן סל"ד וחיישן יחוס שיודע את מיקום ומצבה של כל בוכנה . קידום ואיחור ההצתה מתבצעים אלקטרונית בהתאם לסיבובי המנוע .
תקלות במפלג השארתי .
1. ליכלוך בין שני גלגלי שיניים למגנט , מייצר מתח חלש - הבדיקה עם וולטמטר או אוסילסקופ מתח לפי
המערכת נקראת DIS הפועלת ללא מפלג , היא פועלת במתח גבוה המועבר ישירות למצתים דרך סליל ההצתה ,לפי סדר הצתה , המערכת פועלת ומבוקרת על ידי מחשב המקבל נתונים מחיישן סל"ד וחיישן יחוס שיודע את מיקום ומצבה של כל בוכנה . קידום ואיחור ההצתה מתבצעים אלקטרונית בהתאם לסיבובי המנוע .
תקלות במפלג השארתי .
1. ליכלוך בין שני גלגלי שיניים למגנט , מייצר מתח חלש - הבדיקה עם וולטמטר או אוסילסקופ מתח לפי
נתוני יצרן פתרון ניקוי עם אוויר דחוס . .
2. מגנט מפוצץ או סדוק , לא מייצר מתח - הבדיקה על ידי לד כאשר מסובבים את המפלג הלד צריך לדלוק
2. מגנט מפוצץ או סדוק , לא מייצר מתח - הבדיקה על ידי לד כאשר מסובבים את המפלג הלד צריך לדלוק
אם הוא לא דולק סימן שהמפלג לא מייצר מתח . פתרון החלפת הסליל כולו או המגנט .
אמצעי בטיחות בעת טיפול במערכת הצתה אלקטרונית .
1. להימנע משטיפת המחברים בשעת רחיצת מנוע .
2. לא להשתמש בבדיקת המערכת במנורה בהספק העולה מעל 3 ווט .
3. לא לקצר לגוף או בין חוטים .
4. השתמש כל הזמן במכשיר בדיקה רב מודד דגיטלי.
5. אין לבדוק ניצוץ במרחק העולה מעל 6 מ"מ .
6. אין לשחרר מחברים שמתג ההצתה במצב פתוח .
היתרונות של הצתה אלקטרונית לעומת הצתה רגילה .
אמצעי בטיחות בעת טיפול במערכת הצתה אלקטרונית .
1. להימנע משטיפת המחברים בשעת רחיצת מנוע .
2. לא להשתמש בבדיקת המערכת במנורה בהספק העולה מעל 3 ווט .
3. לא לקצר לגוף או בין חוטים .
4. השתמש כל הזמן במכשיר בדיקה רב מודד דגיטלי.
5. אין לבדוק ניצוץ במרחק העולה מעל 6 מ"מ .
6. אין לשחרר מחברים שמתג ההצתה במצב פתוח .
היתרונות של הצתה אלקטרונית לעומת הצתה רגילה .
1. אין בלאי .
2. לא רועש .
3. ניצוץ חזק .
4. ניצוץ מבוקר .
5. ניצוץ קבוע לאורך כל הדרך .
תפקיד סליל הצתה בערכת החשמל וסוגי סלילי הצתה .
תפקיד סליל הצתה להגביר את מתח המצבר למתח הצתה הדרוש .
סוגי סליל הצתה :
1. רגיל .
2. רזיסטור .
3. אלקטרוני .
כיצד פועלת הצתה ללא מפלג .
במערכת הצתה אלקטרונית ללא מפלג מדידת מהירות המנוע ורגע הופעת הניצוץ נקבעים על ידי מחולל דפקים השארתי על גל ארכובה או מחולל "הול" על גל הזיזים . חלוקת הניצוץ לצילנדר המתאים מבוצעת אלקטרונית על ידי יחידת בקרת המנוע .המתח לסליל הצתה מוגבר על ידי מגבר הספק טרנזיסטורי .
במערכות יותר מתקדמות מתקבלים הנתונים למחשב מחיישנים סל"ד וייחוס ובמידה ומופיעות נקישות מחיישן הנקישות . קידום ואיחור ההצתה מתבצעים אלקטרונית בהתאם לסיבובי המנוע .
תקלות במערכת הצתה אלקטרונית .
מודול מקוצר - כאשר בבדיקת מערכת הצתה מחברים מנורה במקביל למגעי הסליל הראשוני ומתג הצתה במצב 'ON' והמנורה דולקת . מחליפים מודול .
נתק בסליל - כאשר בבדיקת מערכת הצתה מחברים מנורה במקביל למגעי הסליל הראשוני ומפעלים מתנע והמנורה מהבהבת . מחליפים סליל הצתה .
חיישן מהירות מנוע או יחוס לא תקין - מנתקים שקע ומחברים אליו וולטמטר ומוודאים קריאה בעת התנעה וכן בודקים עם אוהמטר שחוטי החיישן לא מקוצרים לגוף .
יתרונות של הצתה אלקטרונית :
1. תגובות טובות מאוד בכל סיבובי המנוע גם בסל"ד גבוה .
2. ניצוץ חזק בכל העומסים .
3. תיזמון אלקטרוני , קידום הצתה מותאם לדרישות המנוע .
4. לא צריך טיפולים .
5. לא צריך כיוונים .
6. בלאי קטן .
7. אין רעש .
8. חיסכון בדלק ושיפור פעולת הסרק .
9. תכונות התנעה משופרות והצתה קלה .
מיקום וסוגי החיישנים במערכת הצתה אלקטרונית :
1. חיישן לחץ - פועל בסעפת היניקה - משמש למדידת כמות אוויר לדקה .
2. מתג המצערת - פועל בבית המצערת - אות מיתוג בפעולת , בעומס גבוה או בסרק .
3. חיישן טמפרטורה נוזל הקירור - בלוק מנוע - מקבל את חום המנוע .
4. חיישן טמפרטורה אוויר - בסעפת היניקה - מקבל את חומו של האוויר הנכנס .
5. חיישן מהירות וחיישן יחוס - בגלגל תנופה - נתוני מהירות ומצב מנוע .
6. חיישן נקישות - בבלוק המנוע - מרגיש את תחילת תופעת הדטונציה לפי צלצולי המנוע .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה